قوانین اضافه بار

گردشگری admin 18 بهمن ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
       

در صورتی که قصد همراه بردن مقدار قابل توجهی بار، چمدان و وسایل با خود به یکی از کشورهای خارجی داشته باشید، لازم است که نسبت به هزینه اضافه بار در خصوص هواپیمایی‌های مختلف، اطلاعات کافی داشته باشید. به این صورت می‌توانید با وزن کردن بار و در نظر گرفتن مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی، هزینه اضافه بار هواپیما را محاسبه کرده و نسبت به آن تصمیم‌گیری داشته باشید. به این ترتیب این احتمال وجود دارد که پس از محاسبه، به جای همراه بردن بار، تصمیم به فریت آن ( به عنوان مثال فریت بار ایران ایر ) بگیرید تا هزینه‌های کمتری در نهایت بپردازید.

هزینه اضافه بار چیست؟

در هر پرواز، مسافران مجاز به همراه داشتن وزن مشخصی بار همراه خود هستند که معمولا با توجه به نوع صندلی و امکانات (اکونومی، بیزینس کلاس، فرست کلاس) چیزی بین 20 تا 50 کیلو خواهد بود. بدیهی است که گران قیمت‌تر بودن پرواز، با افزایش میزان بار مجاز همراه است و انتظار داریم که میزان بار مجاز 50 کیلوگرم، برای پرواز فرست کلاس باشد. 

حال در صورتی که مسافر مایل به همراه بردن وزن بیشتری بار در پرواز باشد، باید با حضور در فرودگاه (حداقل 2 تا 3 ساعت قبل از پرواز)، بار اضافی خود را تحویل داده و با محاسبه قیمت هر کیلو اضافه بار در فرودگاه امام یا دیگر فرودگاه ها و پرداخت آن، مجوز همراه بردن این حجم چمدان، بسته و … را دریافت کند. توجه داشته باشید که باید زمان کافی را برای این موضوع اختصاص دهید، مخصوصا اگر قصد تهیه بیمه مسافرتی را نیز در فرودگاه دارید.

6LdAkvgjAAAAABX9JA_ocNYLWVx43GwcWMlPNX5K